Πως οδηγούμε με ασφάλεια στη βροχή – Πρακτικές συμβουλές

Ο χειμώνας είναι κοντά μας και σε αρκετές από τις μέρες του είμαστε υποχρεωμένοι να οδηγούμε προς τον προορισμό μας με συνθήκες βροχής. Αυτό συνεπάγεται αυξημένους κινδύνους από τις πιο ολισθηρές συνθήκες, σε σχέση με τις άλλες περιόδους του έτους.

Αυτά που θα πρέπει απαραίτητα να προσέχουμε, για να έχουμε ασφαλείς μετακινήσεις, είναι:

Καλή ορατότητα

Πρέπει να φροντίζουμε ιδιαίτερα την ορατότητα, προς όλες τις κατευθύνσεις: Το παρμπρίζ να είναι σε καλή κατάσταση και καθαρό. Χρησιμοποιούμε το σύστημα θέρμανσης / κλιματισμού όπως απαιτείται για να αποφεύγουμε το «θάμπωμα» που περιορίζει την ορατότητα, ιδιαίτερα το βράδυ ή σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού ή μειωμένης ορατότητας.

Προσέχουμε οι εσωτερικοί και οι εξωτερικοί καθρέφτες να είναι ρυθμισμένοι ώστε να τους επιτηρούμε χωρίς να μετακινούμαστε και φυσικά τους συμβουλευόμαστε συχνά για να έχουμε αντίληψη για το ποιοι άλλοι, οχήματα ή πεζοί, βρίσκονται κοντά μας.

Ιδιαίτερα φροντίζουμε να αντικαθιστούμε όταν χρειάζεται τα αναλώσιμα υλικά (“λαστιχάκια”) των υαλοκαθαριστήρων ώστε να έχουμε αποτελεσματικό «σκούπισμα» του παρμπρίζ από τα νερά.

Προσοχή στα ελαστικά

Προσέχουμε ιδιαίτερα τα ελαστικά μας, να είναι σε καλή κατάσταση, να έχουν αρκετό υλικό τριβής, να μην έχουν υπερβολική φθορά και φυσικά να διαθέτουν τις σωστές πιέσεις αέρα, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου.

Καλό είναι να αποφεύγονται μεταχειρισμένα ή πολυχρησιμοποιημένα ελαστικά: Η ασφάλεια μας δεν είναι παιχνίδι και ούτε αξίζει για μερικά ευρώ λιγότερα που κοστίζουν τα μεταχειρισμένα ή ανακατασκευασμένα ελαστικά να θέτουμε σε κίνδυνο την οικογένεια μας ή τον εαυτό μας.

Ένα φθαρμένο ή ακατάλληλο λάστιχο αυξάνει δραματικά τις αποστάσεις ακινητοποίησης στο βρεγμένο και κάνει το αυτοκίνητο να χάνει την πρόσφυση του πολύ πιο εύκολα.

Ταχύτητα και απόσταση ασφαλείας – Δεν περνάμε μέσα από νερά

Στο βρεγμένο δρόμο, εξ ορισμού, έχουμε πολύ λιγότερη πρόσφυση, χάνουμε δηλαδή σε «κράτημα» από το νερό της βροχής, ιδιαίτερα αν είναι στάσιμο ή έχει συγκεντρωθεί στο δρόμο, με αποτέλεσμα το «γλίστρημα» να έρχεται πολύ πιο εύκολα από ότι στο στεγνό δρόμο.

Για το λόγο αυτό, πρέπει προληπτικά να μειώνουμε την ταχύτητα μας όταν οδηγούμε σε βρεγμένο οδόστρωμα και οπωσδήποτε να αποφεύγουμε τη διέλευση από σημεία που υπάρχει στάσιμο νερό, ή αν αυτό δεν γίνεται, να περνάμε με πολύ χαμηλή ταχύτητα για να μην αντιμετωπίσουμε υδρολίσθηση και απώλεια ελέγχου.

Καλό είναι να αυξάνουμε αρκετά τις αποστάσεις που κρατάμε από τα προπορευόμενα οχήματα, διότι περισσότερη απόσταση σημαίνει και περισσότερο χρόνο αντίδρασης αν χρειαστεί να επιβραδύνουμε ή να αλλάξουμε κατεύθυνση ή να πραγματοποιήσουμε ελιγμό αποφυγής.

Προσοχή στα φρένα και τις αλλαγές κατεύθυνσης

Αν χρειαστεί να επιβραδύνουμε ή να πραγματοποιήσουμε κάποιο ελιγμό για αποφυγή ή απλή αλλαγή κατεύθυνσης, φροντίζουμε να το πραγματοποιήσουμε με απαλές, προοδευτικές και πάντα σταθερές κινήσεις, αποφεύγοντας σε κάθε περίπτωση τις απότομες κινήσεις στα χειριστήρια του οχήματος. Δεν επιταχύνουμε / επιβραδύνουμε ή αλλάζουμε κατευθύνσεις απότομα σε καμία περίπτωση, διότι στο βρεγμένο οδόστρωμα είναι πολύ πιο εύκολο να συμβεί απώλεια της πρόσφυσης και να εξελιχθεί σε ανεξέλεγκτη ολίσθηση.

Προσοχή, πρέπει και να φαινόμαστε!

Δεν αρκεί μόνο να έχουμε εμείς καλή ορατότητα και αυξημένη προσοχή: Πρέπει να φαινόμαστε κιόλας στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου: Γι’ αυτό, πρέπει να ανάβουμε τα φώτα, ώστε να είμαστε σίγουρα «ορατοί» στους άλλους. Αν, δε, οι συνθήκες ορατότητας δεν είναι καλές και υπάρχει κίνδυνος να μην είμαστε καθόλου ορατοί, χρησιμοποιούμε και τα προειδοποιητικά «αλάρμ» του οχήματος για να «φαινόμαστε» περισσότερο.

Εάν είναι εφικτό, αποφεύγουμε τις μετακινήσεις μέχρι να υποχωρήσει η κακοκαιρία!!!